Utilizing aesthetics and formal values from Juan Miro works in the design of furnishing of children rooms.

Document Type : Original Article

Authors

1 Director, the Egyptian TV

2 Lecturer, Department of Textile Printing, Dyeing, and Finishing - Faculty of Applied Arts - Banha University

Abstract

The children of today are the focus of care, so the interest in their place of living, especially their rooms, with their fabrics and furnishings was significant because of their great impact on their awareness and understanding of the colors and the power of their observation and the formation of new relationships through their vision of the colors and elements included in their rooms. The problem of research lies in the following question, how can benefit from the values The technical, plastic, and artistic construction of Miro's works in creating designs for printed fabrics for children's rooms in printed rooms? This study aims to emphasize the importance of relationships between the different elements and the importance of colors on the psychological state of the child and the employment of artistic elements in With new proposed designs for children's room furnishings, the research follows the analytical method, where a number of the works of the artist Juan Miro were chosen because of their distinctive elements that are suitable to be the nucleus for design in terms of shapes and colors and distributed in a sophisticated and attractive harmony. Among the most important results of the research is that studying and analyzing Miro's artworks showed valuable Aesthetic and color can be used when designing children's room furnishings. The study also presented a number of innovative design solutions that serve as furnishings for children's rooms

Keywords


  1. أسامة کامل راتب : النمو الحرکی .. الطفولة و المراهقة ط2 القاهرة ،دار الفکر العربی 1994 .
  2. امل عبد السلام الخلیلی : الطفل و مهارات التفکیر دار حغاء الأردن 2005 .
  3. حلمی الملیجی :علم النفس المعاصر ، دار المعرفیة الجامعیة – القاهرة 1983.
  4. حنان محمد عبد الحلیم : اللون و الصور فی تعلم الأطفال ،مکتبة الانجلو المصریة 2010 .
  5. محمد رضا البغدادی : الأنشطة الإبداعیة للأطفال ، دار الفکر العربی ،القاهرة 2001 .
  6. اسهاماته فی سعادته و نمو شخصیته ط1 ، القاعرة مکتبة و مطبعة الاشعاع الفنی -2003 .

1.  أیف دوبسیس : السریالیة ـ ترجمة بهیج شعبان نجاتی ـ دار الشروق 1981.

2.  إیفون دوبلسیس : السریالیة ـ ترجمة هنری زغیب ـ منشورات عویدات بیروت ـ 1983.

3.  جورج أفلانجان : حول الفن الحدیث، ترجمة کمال الملاح، دار المعارف، القاهرة، 1962.

4.  سیجموند فروید : معالم التحلیل النفسی ـ ترجمة محمد عثمان نجاتی ـ دار الشروق 1981.

5.  فیکتور لونفیلد : فن الطفل و النشاط الابتکاری – ترجمة احمد سلطان – القاهرة

6.  رونالد موریش : مفاتیح السیریالیة البناءة – ترجمة عبد اللطیف الخیاط -دار الثقافة للجمیع ، سوری ، 2001 .

7.  اوجینی میخائیل راجحه ونقحه برزة کمال : الطفولة ، ط1 ، القاهرة – دار مجدلاوی ، 2006 .

8.  George Raillord : Miro – Hazan.

9.  Jeen clay :"Del Impression Nisme Al 'art Hoderne" Maquette de Jean – Louis , Germain, Hachette Realites 1975

10.  www.mawdoo3.com            

11.  www.almaany.com/ar/dict/ar

 

12.  www.maajim.com/dictionary