Ouf, G. (2017). Employ the infographic art in the education process. International Design Journal, 7(2), 113-123. doi: 10.21608/idj.2017.87619
Ghada Mahmoud Ibrahim Ouf. "Employ the infographic art in the education process". International Design Journal, 7, 2, 2017, 113-123. doi: 10.21608/idj.2017.87619
Ouf, G. (2017). 'Employ the infographic art in the education process', International Design Journal, 7(2), pp. 113-123. doi: 10.21608/idj.2017.87619
Ouf, G. Employ the infographic art in the education process. International Design Journal, 2017; 7(2): 113-123. doi: 10.21608/idj.2017.87619
Employ the infographic art in the education process
Assistant Professor, Home Economics Department, Faculty of Education, University Majmaah, Kingdom of Saudi Arabia
Abstract
The rapid changes in the field of science and technology led to increased competition, in the field of design, creativity and innovation, to achieve feature competitiveness. This is what makes the importance of the creative design who achieves the highest feature competitiveness to the Declaration,The creativity on the basis of the new provision, as such leads to achieve excellence that ensures excellence and leadership in action, infographic art known for a long time, But it entered innovations through information , images and data, As well as the style of presentation and attractions and thrill, Bringing to infographic art employed in all areas ,in addition to advertising, etc., Therefore we had Shed light this type of art and how to employ in the field of education. Statement of the Problem:It is determined by the research problem in how to use the infographic art in the work of creative , innovative designs and employ them in the education process .An attractive and interesting have a positive impact on appointed receiver either a faculty member or student. Objectives:The research aims to identify some of the information by infographic and acquire skills to work infographic Educational successful - Understand the importance of infographic designs in education. - Employ the art of infographic in the education process. - Identify the types infographic and how to employ all sorts. - Understand the successful infographic. Methodology : Find the analytical method followed by presentation and analysis of some designs , The aim access to how to employ the art of infographic in the education process.
9.خدیجة سمیح إبراهیم القلاف (2015):أثر مختارات من الرسوم المتحرکة على القدرات الإبداعیة لدى الأطفال الموهوبین فی مرحلة ریاض الأطفال فی دولة الکویت، المؤتمر الدولى للموهوبین والمتفوقین .تنظیم قسم التربیة الخاصة / کلیة التربیة / جامعة الإمارات العربیة المتحدة.
10.خلیل، ملایم فاروق.(2009): دور مسلسلات الرسوم المدبلجة فی القنوات العربیة الفضائیة فی تکوین المفاهیم الإجتماعیة عند الطفل من (9-12) سنه(رسالة ماجستیر غیر منشورة).جامعة عین شمس معهد الطفولة، جمهوریة مصر العربیة.
11.الداهرى، صالح حسن ،(2008م). مبادئ علم النفس الارتقائی ونظریاته، ط1، دار صفاء للنشر والتوزیع، عمان – الأردن.
12.راشد، لولوة .(2002): تأثیر الرسوم المتحرکة المستوردة على الطفل القطری.مجلة الطفولة والتنمیة، العدد السابغ، المجلد الثامن.
13.زعموم مهدى.(2005) برامج الأطفال فی التلفزیون الجزائرى، رسالة دکتوراه، کلیة العلوم السیاسیة والإعلام، جامعة الجزائر، الجزائر، ص15
14.سعید علی الشمری .عائشة (1421هـ ): نماذج من القیم التى تعززها أفلام الرسوم المتخصصة للأطفال من وجهه نظر التربیة الاسلامیة، رسالة ماجستیر، کلیة التربیة، جامعة ام القری، السعودیة، ص88.
16.السید ،إبراهیم جابر : (2013). الابتکار والإبداع عند الأطفال.الاسکندریة : دار التعلیم الجامعى.
17.الشدیفات، منال.(2006). دور برامج الرسوم المتحرکة فی تحقیق الأهداف التربویة لدى تلامیذ الصف الثالث الأساسی من وجهه نظر المعلمین : رسالة ماجستیر غیر منشورة، جامعة الیرموک، إربد، الأردن.
18.عریبى مسعودة : تأثیر مشاهد العنف فی أفلام الکرتون على سلوک الطفل مابین 8-9 سنوات، کلیة العلوم الاجتماعیة والانسانیة، جامعة الشهید حمة لخضر بالوادى، الجزائر ، 2015م
19.العلی، فوزیة عبد الله .(2004).برنامج الأطفال فی تلفزیون دولى الأمارات، دراسة تحلیلیةمقارنة " مجلة شئؤن اجتماعیة"، العدد (82).
20.علیان عبد الله الحولی،(فلسطین: المؤتمر التربوى الأول "التربیة فی فلسطین وتغیرات العصر، بحث غیر منشور، "2004م .
21.علیمات، محمد وأبو جلالة، صبحی .(2001).أسالیب تدریس العلوم المرحلة التعلیم الأساسی.( الطبعة الأولی، الکویت : مطتبة الفلاح.
22.الغامدی، ماجد بن جعفر:2010م، إعلام الطفل نظرة إیجابیة، دراسة بعنوان: الطفل والإعلام، تم استرجاعه فی 13/10/2011م من الرابط
23.غنوم،أحمد عبد الکریم. (2005). الأبعاد التربویة لبرامج الأطفال فی التلفزیون. مجلة کلیة التربیة،(49)،191-220.
24.قربان، بثینة محمد سعید .(2012). فاعلیة استخدام الرسوم المتحرکة فی تنمیة بعض المفاهیم العلمیة والقیم الاجتماعیة لأطفال الروضة فی مدینة مکة المکرمة ( رسالة دکتوراة غیر منشورة).کلیة التربیة، جامعة أم القری، المملکة العربیة السعودیة.
25.لوشن، نور الهدی.(2005). التلفاز وأثره فی الطفل ولغته. مجله جامعة الشارقة للعلومالشرعیة والإنسانیة،2(3)،121-133.
26.محمد محمد غالب حسان : منهجیة إنتاج أفلام رسوم متحرکة فی الإعلام العربی الإسلامی، المجلة الأردنیة للفنون، مجلد 6 العدد 2، 2013م
28.النعیمی، فاطمة .(2003).أفلام جذابة تفسد وجدان الأطفال، مجلة الأسرة، ع354.
29.هارف، غیداء علی.(2012).تأثیر الأفلام الکرتونیة عبر القنوات الفضائیة فی بناء الشخصیة الفنیة للطفل. مجلة کلیة التربیة الأساسیة ،(76)ـ 397-424.
30.هدی محمد الغفیصLالریاض : المؤتمر الدولی الأول للتربیة والإعلام )،بحث غیر منشور، 1428هـ.
31.هیثم منصور عبد القادر عبندة: لغة الجسد فی برامج الرسوم المتحرکة، رسالة ماجستیر، کلیة الاعلام، جامعة الشرق الأوسط ،2013م.
32.Hassan,A,&Daniyal,M.(2013).Cartoon Network and its Impact on Behavior of School Going Children, Pakistan.International Jornal of Management, Economics and Social Sciences 2(1),6-11.
33.Sudha,A.G.(2011).Factors Influencing The Change In Behaviour Of Children On Viewing Cartoon Programs –International Journal of Scientific Research, 3(9),466-467.