1. Newell Frederick, the new rules of Marketing how to use one –to-one relationship marketing to be the leader in your industry “new york: mc Graw- Hill companies inc 1997), P.145
2. Kottler , Roberto, ( 1989 ), Social Marketing: Strategies for Changing Public Behaviour, (New york Free Press)
3. Backer, T, Rogers, sopory P. (1992) "Designing health communication campaigns: what works?" new bury park, sugepub, P. 25 – 70.
4. Sego, Trina (1993), ‘Beyond the 4 ps: ATheoritical application and Research Agenda for social Marketing, Annual Meeting of the I nternational Communcation Association, P6
5. Kotler, Philip and fox ,Karen 1980” the marketing of social causes the first 10 years “ journal of marketing, Vol. 44, p 25-33.
6. مى ابراهیم حمزة، رسالة دکتوراه, کلیة الاعلام, جامعه القاهرة 2011, الاستخدامات الدلالیة فی حملات التسویق الاجتماعی وتأثیرها على المتلقِّ، ص 67-71. منى سعید الحدیدی، سلوى إمام على: "الإعلام والمجتمع"، الدار المصریة اللبنانیة، 2004، ص31-32
7. فؤاده عبد المنعم البکری: "التسویق الاجتماعی وتخطیط الحملات الإعلانیة"،عالم الکتب، ص44
8. منى الحدیدی، شریف درویش اللبان: "فنون الاتصال والإعلان المتخصص"، الدار المصریة اللبنانیة، ص 42-25
9. امیمة محمد عز: "التسویق الاجتماعی ودوره فی الحد من المعوقات السلوکیة لکفاءة الآداء فی الوحدات الحکومیة"، رسالة ماجستیر, کلیة التجارة، قسم إدارة الأعمال، جامعة بورسعید، 2000، ص 47
10. د. سلوى العوادلی: "التسویق الاجتماعی"، مرجع سابق ص21-22.
11. مروة صبحى محمد : "تقییم دور حملات التسویق الاجتماعى فى دعم المشارکة المجتمعیة"، رسالة ماجستیر ، کلیة الاعلام، جامعه القاهرة، 2008.